Responsive image

Doskonalący kurs paralotniowy Chorwacja / Słowenia

Istria Chorwacja

Kurs etap 2+3
Cena: 3999,99zł

TERMINY:

13.05.2021 - 23.05.2021 brak wolnych miejsc
10.06.2021 - 20.06.2021 brak wolnych miejsc
17.09.2021 - 26.09.2021 brak wolnych miejsc

Zostań pilotem paralotni i rozpocznij nową przygodę!

Zapraszamy na dwuetapowe łączone szkolenie do ETAPU 2 z elemenatmi 3 na które zabierzemy Cię do Chorwacji i Słowenii.

Jeśli marzysz o lataniu na paralotni to jesteś w dobrym miejscu. Wystarczy zaledwie 11 dni wolnego czasu by opanować techniki pilotażu, które umożliwią Ci wykonywanie samodzielnych i bezpiecznych lotów.

Dzięki bardzo sprzyjającym warunkom termicznym panujących na południu europy oraz zróżnicowanemu ukształtowaniu terenu, możesz jako przyszły pilot wynieść ze szkolenia dużo więcej.


2

Dla kogo?

Do szkolenia etapu 2 w Chorwacji/Słowenii mogą przystąpić osoby, które uprzednio ukończyły już etap 1 (także jeśli zrobiły to w innych szkołach) oraz piloci, którzy posiadają już uprawnienia ŚK, ale chcą doskonalić swoje umiejętności. W przypadku kursów etapu 2 za granicą stawiamy na jak najbardziej indywidualne dostosowanie programu zajęć do umiejętności pilota, tak by wyniósł on ze szkolenia jak najwięcej. Z tego względu jak również ze względów bezpieczeństwa kurs rozpoczyna się weryfikacją umiejętności praktycznych na stoku do szkolenia do etapu 1. Po ukończeniu etapu 2 czekają cię egzaminy na Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni (ŚK) uprawniającego do latania na paralotniach.

Cena kursu obejmuje

Transport

zapewniamy transport busem z Polski i transport na miejscu

Zakwaterowanie

w komfortowych warunkach na półwyspie Istria

Sprzęt

komplet sprzętu dla każdego uczestnika (co rok kupujemy nowy)

Instruktorzy

szkolenie w bardzo małych grupach, maksymalnie 3os. na instruktora

Responsive image
Responsive image
Responsive image

Dlaczego Chorwacja i Słowenia?

Stabilne i korzystne warunki meteorologiczne panujące na południu europy, różnorodne kierunki wiatru oraz wspaniałe, zróżnicowane tereny, sprawiają że to idealne miejsce do nauki latania na paralotni.

Responsive image
Responsive image
Zakwaterowanie

Novigrad

W cenie kursu zapewniamy zakwaterowanie w bardzo komfortowych warunkach na półwyspie Istria w Chorwacji.

Transport

Transport busem z Polski

Zapewniamy transport busem z Polski oraz transport na miejscu.

  • wyjazd z Rybarzowic, gdzie można zostawić własny samochód
Responsive image
Responsive image
Responsive image Responsive image
Responsive image
Responsive image Responsive image

Program zajęć etapu 2

Szkolenie paralotniowe prowadzone jest zgodnie z programem zatwierdzonym
i opublikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Szkolenie praktyczne

W ramach kursu etapu 2 pilot-uczeń doskonali umiejętności wyniesione z etapu 1 o bardziej zaawansowane techniki pilotażu.

Pilot zdobywa umiejętności takie jak:

  • techniki przyspieszania wytracania wysokości (uszy małe, duże)
  • stabilizacja paralotni w locie z wahania w osi poprzecznej i podłużnej
  • aktywne sterowanie ciałem
  • praktycznego wykorzystania speed systemu
  • rzy podstawowe techniki planowania podejścia do lądowania (z esowania, ósemkowania oraz dwuzakrętowe)
  • start odwrócony tzw "ALPEJKA

Szkolenie teoretyczne

Zajęcia praktyczne uzupełnione są zajęciami teoretycznymi w wymiarze 4-5 godzin zgodnie z zatwierdzonym programem przez prezesa ULC.

Poruszane zostają między innymi zagadnienia takie jak:

  • przygotowanie do latania
  • indywidualne dopasowanie sprzętu dla każdego pilota
  • budowa paralotni
  • zasady bezpieczeństwa
  • meteorologia/ocena warunków meteorologicznych
  • aerodynamika
  • sytuacje niebezpieczne
  • prawo lotnicze
  • zasady korzystania z przestrzeni powietrznej
  • łączność
  • nawigacja

Przygotowanie do egzaminów

Szkolenie etapu 2 uprawnia do egzaminu na Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni (ŚK), oficjalnego dokumentu wystawianego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) uprawniającego do samodzielnego latania na paralotniach. Bardziej szczegółowe informacje na temat przebiegu poszczególnych etapów znajdziesz w zakładce Program szkoleń.

Szkoląc się w Chorwacji i Słowenii zyskujesz

Wybierz dynamiczne, aktywne w pilotażu szkolenie, gdzie kontakt z termiką, żagiel jest częścią planu szkoleniowego.

Jeśli warunki pozwolą, poznasz elementy etapu 3

Dodatkowo, jeśli tylko warunki na to pozwolą poznacie od strony praktycznej zasady lotów na żaglu oraz lotów termicznych

Zróżnicowane górskie tereny do ćwiczeń lotów

Dają szerokie możliwości doskonalenia techniki. Nasze motto to "Uczymy Latać" i to jest prawda. Z nami naprawdę uczysz się latać, nie zlatywać.

Możesz zadawać pytania bez ograniczeń

Ponieważ mieszkamy razem, macie niepowtarzalną szansę na zadawanie nieograniczonej ilości pytań przez cały dzień i okres szkolenia.

Sprzęt na naszych kursach

Szkolimy na nowych paralotniach

Kursy przeprowadzamy na nowych paralotniach NEMO 4, nowych uprzężach Dudka wyposażonych w nowe systemy ratownicze. Sprzęt szkoleniowy na wiosnę każdego roku jest wymieniany na nowy. Przemawiają za tym względy bezpieczeństwa oraz maksimum komfortu użytkowania.

Zapewniamy komplet sprzętu dla każdego ucznia

W cenie kursu każdy pilot zostaje wyposażony w skrzydło i komplet potrzebnego sprzętu. W skład kompletu wchodzi paralotnia Nemo4, uprząż Disco, RSH (Ratowniczy System Hamujący), kask, radio, wariometr (na II ETAP). Nie musisz martwić się o ich zakup, tym bardziej, że najlepiej jest dokonać tego po kursie by dobrać coś indywidualnie pod siebie.

Responsive image Responsive image Responsive image
Skrzydło Dudek NEMO 4

Wybór modelu nie jest przypadkowy, skrzydło Dudek Nemo 4 to bardzo bezpieczne i wybaczające błędy skrzydło rekreacyjne polecane jako pierwszy zakup po ukończeniu kursu (szkolisz się więc na tym typie skrzydła na, którym będziesz latać w przyszłości). Dudek Nemo 4 to skrzydło, które pozwoli na bezstresowe loty w termice, holowania, przeloty, a nawet latanie z napędem a wrażenia z lotów zostaną z tobą na długo. Więcej informacji o Nemo 4 na stronie dudek.eu.

Doświadczeni instruktorzy / grupy max 5-6 osobowe

Na szkolenie pojedzie z Wami dwóch naszych instruktorów.

Responsive image

WOJTEK ŁUCZYŃSKI "TROLL"

Właściciel szkoły, instruktor paralotniowy i narciarski, pilot tandemowy, wieloletni instruktor i współwłaściciel najstarszej szkoły paralotniowej w Polsce. Kocha góry, wodę i wszelkie formy sportu z nimi związane.

Responsive image

ZBYSZEK GOTKIEWICZ

Kopalnia wiedzy o lataniu, czynny zawodnik z wieloma tytułami na koncie. Autor kultowej książki "Suma wszystkich błędów w para­lotniarstwie", instruktor paralotniowy, pilot testowy Dudka, pilot tandemowy, paralotniowy obieżyświat.

Responsive image

TOMEK WESOŁOWSKI

Instruktor paralotniowy i snowboardowy, pilot tandemowy, zawodowo lata od 1997 roku, posiada dwie pasje paralotniarstwo i żeglarstwo. Kilka razy przepłyną Atlantyk, zwycięzca słynnych regat ARC (Wyspy Kanaryjskie - Karaiby).

Responsive image

Pozwolenie na szkolenie w Słowenii

Nasza szkoła posiada zezwolenie Słoweńskiej Civil Aviation Agency na prowadzenie szkoleń paralotniowych na terenie Słowenii.

Jako pierwsza i jedyna szkoła w Polsce zabieramy przyszłych pilotów na pełne szkolenia paralotniowe za granicę.

Jesteśmy Licencjonowanym Ośrodkiem Szkolenia Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego nr. 77RPS-10/2012/1

Responsive image

Cena wyjazdu nie zawiera

  • wyżywienia, (wyżywienie we własnym zakresie)
  • ubezpieczenia KL/NW oraz OC

KL i NW muszą być z opcją ratowniczą śmigłowcem. Takie ubezpieczenia są do kupienia na stronie np. www.finansowachata.pl. Kupno ubezpieczenia przez internet jest łatwe i wygodne, jeśli jednak ktoś miał by problem służymy pomocą.

Warunki uczestnictwa

Warunkiem przystąpienia do szkolenia jest ukończenie 15 roku życia (zgoda rodziców lub opiekunów prawnych jeśli nie masz skończonych 18 lat), oraz wykształcenie minimum podstawowe.

Szkolimy w bardzo małych grupach

Ponieważ stawiamy na jak najwyższą jakość naszych szkoleń oraz na niemal indywidualne nauczanie, przyjmujemy na kursy ograniczoną ilość osób. W ramach jednego szkolenia może wziąć udział maksymalnie 5-6 pilotów, na których przypada aż dwóch instruktorów.

Dlatego o rezerwacji terminu decyduje kolejność zgłoszeń.

Responsive image